måndag 30 april 2012

Gröna fingrar

Vilket underbart vårväder! Igår spenderades mycket tid utomhus. Jonas körde igång och rensade gången och ogräs, var tyvärr inte gjort på väldigt länge men vad fint det blev när det var klart! Jag som innan avskytt att greja i trädgården tyckte till och med att det var skönt att rensa. När jag växte upp hade vi en på tok för stor trädgård så jag tror att den vi har nu passar mig bättre. Jonas ska göra det sista nu på förmiddagen och sedan hoppas jag på att kunna börja plantera lite blommor. Tycker om fina arrangemang som står utanför dörren. Det ser så inbjudande ut.
Igår passade vi faktiskt på att grilla också, premiär på nya grillen. Smarrigt kött, potatisgratäng och grönsaker. Det märks däremot att vi inte riktigt kommit in i några matrutiner än eftersom Sixten nästan alltid lyckas bli hungrig samtidigt som vi ska äta. Men det gör ingenting utan då får man göra det bästa av situationen.
Snart kommer mamma och pappa på lite fika och sedan bär det iväg till BVC för mätning och vägning av lillen. Hoppas han har gått upp i vikt! Ska be att de kikar på förkylningen också, den vill inte riktigt släppa honom.
Hoppas ni har en bra vårdag!

Såhär hade jag gärna haft det i vår trädgård!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar