söndag 6 maj 2012

Efter graviditeten

Måste säga att jag är förvånad hur snabbt kroppen kommer tillbaka efter en graviditet. Nu gick jag inte alla 9 månader fullt ut eftersom lillen ville kika ut en månad för tidigt men samtidigt är det underligt hur snabbt det kan förändras. Efter jobbig foglossning, trötthet och gallproblem är sakerna nästan tillbaka som dom ska. Tyvärr är gallproblemen kvar och det är inget kul alls men foglossningen försvann nästan direkt. Ställde mig på vågen hos mamma och pappa igår och jag hade tappat 10 kilo de senaste veckorna. Graviditeskilona är därmed borta, men behövs lite träning så småningom för att komma i form igen. Samtidigt kan jag inte säga att det är så jätteviktigt just nu. Såg på ett program på svt i förra veckan som handlade om att det blir vanligare med operationer efter graviditeter. Jag lägger ingen värdering i det och alla äger sin egen kropp men för min egen del gör det inte något om det syns lite grann att man burit på ett barn. Det diskuterades att männen istället skulle vända sig till yngre och "snyggare" förmågor och inte stanna hos sina partners om inte tjejen såg ut som innan. Är man själv inte nöjd så tycker jag man definitivt att man ska ha friheten att operera sig om man mår bra av det men man ska då inte göra det för någon annans skull och inte av rädsla för att bli lämnad. Att må bra själv är jätteviktigt men väljer mannen att gå till en annan för att kvinnan fött barn så är han egentligen inte så mycket att ha, eller vad tycker ni?!



Under graviditeten hade jag inget direkt som jag var väldigt sugen på men det har kommit nu. I helgen har det gått 3 påsar med kinapuffar. Mumsigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar