onsdag 10 augusti 2011

Bak och kvällsfika!

Idag hade jag en tidig dag på jobbet och efter lite ärenden på stan så åkte jag och Moa hem för lite bakning. Alltid bra med två händer till i köket och hon håller oftast till i disken så för mig blir det väldigt smidigt och bra att baka. Att umgås och hjälpas åt är också alltid lika mysigt.

Idag blev det cupcakes med cream cheese frosting och för första gången gav jag mig på att försöka baka macarons. Det såg väldigt lätt ut i receptet men var väldigt mer avancerat när det väl skulle göras och ska jag vara helt ärlig blev de inte som jag tänkt men de gick att äta och det ska ju vara en första gång för allt. Frostingen blev lite rinnig idag men helt okej ändå. Till mina cupcakes använder jag ett recept jag hittade i en tidning som är lite godare än ett vanligt muffinsrecept. Frostingen har jag tagit från Leila bakar och även de franska macaronsen är från henne.

Nu ikväll har Linda varit här på lite kvällsfika. Det var ett tag sedan vi sågs nu så det var skönt att ses och få prata av sig lite, alltid lika mysigt.

Ha en mysig kväll!







2 kommentarer: