söndag 7 augusti 2011

Söndagsmys

Idag har vi haft en ganska produktiv dag där vi köpt en ny kaffebryggare och städat ur hela köket. Var väldigt skönt att slänga allt skräp och få lite mer plats i skåpen. Det konstiga är att man ändå lyckas fylla dem igen, förstår inte varför, hihi!

Efter mycket letande hittade vi till slut en kaffebryggare. Vi hade en perkulator innan som gjorde jättegott kaffe men som nu på slutet blev surt, inte gott alls. Vi har diskuterat och tittat ganska länge men bestämde oss för en Moccamaster och vet ni vad, kaffet var underbart gott. Bra för två kaffeälskare!

Nu ikväll bestämde jag mig för lite bakning nu när det är söndag och allt. Till kvällsmat blev det därför Engelska scones med apelsinmarmelad och gott te. Att sätta guldkant på vardagen tycker jag om. Det blev ett nytt recept idag. Jag har tidigare bara bakat vanliga scones men idag bestämde jag mig för engelska och de var riktigt goda. Ni får en liten titt på bilderna.






Ha en mysig kväll!

2 kommentarer:

  1. Snyggt ställ till iPaden :) Vi provar gärna de där sconsen någon gång. Kul att du har börjat skriva igen! Puss o kram vännen

    SvaraRadera