måndag 22 augusti 2011

Kolasnittar en vanlig måndag!

Efter en härlig dag med skolstart behövdes det lite bakning här hemma denna måndag. Idag blev det kolasnittar som både är enkelt och gott. Degen är fantastisk och kakorna är inte så dumma de heller. Snart får nog jag och Jonas vara med i ett avvänjningsprogram på grund av all bakning här hemma, men det är så roligt. Kanske får jag börja sälja lite, så har ni några beställningar så hör av er, hihi. 
Kikade på Leila bakar som faktiskt har blivit mitt favoritprogram just nu, allt ser väldigt lätt ut och hon gör det på ett bra sätt som får det att klia i mina bakfingrar. Idag bakade hon ett par amerikanska bullar som såg helt fantastiska ut så under veckan hoppas jag att de ska bli bakade här hemma hos oss. 
Jag har ganska länge nu velat ha en kitchen aid, skulle passa väldigt bra. Vilka erfarenheter har ni? Är det värt att investera i?
Snart lite kvällsfika!


Jag har lite diskret lånat bilden från recept.nu men kan garantera att mina ser nästan likadana ut.

1 kommentar:

  1. Amerikanska bullar lät smarrigt, jag kommer gärna och äter upp dem och kolasnittarna ;)

    SvaraRadera