torsdag 14 april 2011

Hur ska man se ut?

Hur ska man egentligen se ut när man gifter sig? I alla tidningar finns så många råd. "har du en sådan hy ska du sminka dig såhär" eller "har du en päronformad kropp ska du ha på dig det där". Problemet är att jag inte har aning om vilken sorts hud jag har eller vilken frukt min kropp är. Ska man ha mycket smink eller lite, mycket accessoarer eller inte, så många val! Blev en gång sminkad inför en modevisning och fick blå ögonskugga och illröda läppar. Jag såg helt ärligt ut som ett monster. Fick höra att det var bra med blå ögonskugga för det var många 50+ där. Tack, jag är 25 och vill helst inte se äldre ut än det! Efter det har jag lite svårt för att lita på att andra människor ska göra iordning mig. Som tur är har jag världens bästa frisör och sminkningen och hår provas innan.
Men men, trots frukter och hudtyp så är ändå det viktigaste inte utseendet. Fast visst, lite eller ganska så viktigt är det ändå!
Nu ska jag snart få lite ljusa slingor i håret! Härligt!

3 kommentarer:

  1. hudtyper och kroppsformer hit och dit, viktigaste är nog att man själv trivs och känner sig bekväm. :) Då tror jag det är bäst!

    SvaraRadera
  2. Du var riktigt läcker på den modevisningen, eller inte ;) Hahahahaha! Om du hade haft den stylingen på ditt bröllop med hår och smink hade jag tyckt synd om dig! Men jag är övertygad om att du kommer att se ut som en prinsessa <3

    SvaraRadera
  3. Jag skulle satsat på en tidlös makeup, jordnära färger men inte för lite... När du provsminkat dig, ta kort och se hur det ser ut. Det är ju ganska viktigt att det ser bra ut på bilderna. Hur du än gör kommer du vara snyggast på er stora dag!

    SvaraRadera