söndag 3 april 2011

Möhippa!

Vaknade igår och var inställd på att åka till Ullared med Jonas, Martin och Jennifer men istället ringde det på dörren och utanför stod ett litet rött paket med ett brev inuti. Jag hade då 20 minuter på mig att packa och göra mig redo för möhippa. Två av mina närmaste vänner, Cissi och Lollo, dök sedan upp och kidnappade mig och jag fick ögonbindel, en rolig syn för alla på gatan vill jag lova. Vi åkte sedan en evighet som jag kände (säkert inte mer än 10 min) runt omkring i stan för att slutligen hamna hemma hos Linda för en otroligt smarrig frukost med baguetter, jordgubbar och champagne. Där satt alla mina närmaste vänner och familj och det kändes helt otroligt att de ville göra det här för mig.
Som den kontrollmänniska jag är så måste jag erkänna att det kändes ganska jobbigt att inte veta vad dagen skulle innehålla. Jag fick kläder jag skulle ta på mig och det visade sig att jag skulle vara den lilla älvan Tingeling. Vi begav oss sedan i bilen till Skövde, där det naturligtvis var stora shoppinghelgen, bra planerat tjejer ;) Jag fick där utföra vissa uppdrag och vi avslutade sedan med lunch.
Vid lunchen fick jag sedan ledtrådar som jag var tvungen att klura ut för att komma till nästa etapp på resan, vilket visade sig vara kurorten på Mösseberg. Där njöt vi av bubbelpool, relaxavdelning, varmvattenbassäng och jag fick en lyxig massage, helt underbart!
Vi gjorde oss sedan i ordning för kvällen och jag fick på mig den outfit jag tidigare tjänat in under dagen. Vi åkte sedan hemåt igen för en god middag på Mangos som sedan avslutades med spelning av The Moniker!

Den mest perfekta möhippan man kan tänka sig. Jag har världens i särklass bästa vänner och jag är så otroligt tacksam för allt ni gör!
Tack Linda, Petra, Moa, Cissi, Lollo, Marie och Frida!

(Ska försöka få tag på lite kort och visa er)

1 kommentar:

  1. Kul med möhippa! Såg på Lindas blogg, såg ut som en kanondag! Roligt!

    SvaraRadera