tisdag 8 mars 2011

Champagneglas

Började fundera på vilken sorts champagneglas vi ska ha vid festen på bröllopet. Har kikat på lite olika och har helt uteslutit glas i plast. Känns lite "stå på stan på nyår" och det vore mysigt om det kunde vara en lite mer glammig känsla som är då gästerna anländer. Helst av allt skulle jag vilja ha ett torn med små cocktailglas som det fylldes på i men det känns som lite för mycket extrajobb. Lägger ut lite bilder på förslag och vill gärna höra era åsikter!

Hej så länge!

4 kommentarer:

  1. Kup-glasen är en gammalmodighet som inte alls framhäver bubblorna och smaken i champagnen. Flöjt glasen är helt klar att föredra på den fronten. Vilka som är snyggast är en annan femma som inte jag lägger mig i! =D

    SvaraRadera
  2. Jonte sjögren8 mars 2011 kl. 19:36

    Håller med skribenten innan. Flöjtglas ska det va! Mycket godare me bubbligt

    SvaraRadera
  3. Och jag tycker att kup-glasen är betydligt elegantare än flöjterna. :P

    SvaraRadera
  4. En fin grej min sambo gjorde när han jobbade på ett bröllop var att använda ett runt bord med vit duk, "flöjt"glas i dubbla rader formade som ett hjärta...
    Riktigt stilrent & vackert! :)

    Jag har ju bara sett bilden men blev helt förälskad i arragemanget! :)

    SvaraRadera