onsdag 2 mars 2011

London!

I somras var jag och en av mina bästa vänner, Therese, i London för semester, shopping och sightseeing. Vi hade det så kul och upptäckte en massa nya saker. Var första gången för mig i London men som tur var så hade Therese varit där några gånger innan. Vi bodde på ett mysigt litet hotell i Earls Court med supertrevlig personal och mysiga nyrenoverade rum. Dagarna var fullspäckade med allt från spontanbesök på museum till shopping och härliga kvällar i ett varmt och mysigt London. Ofta när det blir stressigt eller vardagen blir lång så tänker jag tillbaka dit och önskar att man vore där. Tror faktiskt att jag skulle kunna bo där. Enkelt med språket och gillar verkligen när alla är så artiga och trevliga i butikerna och på stan. Här hemma i Sverige känns det lite stelt och tråkigt många gånger. Vore skoj att prova på att bo utomlands ett tag också, men vi får se vart livet tar vägen!
Imorgon blir det iaf fika och shopping med Therese. Har inte träffat henne på riktigt länge så det ska bli så roligt att bara få prata av sig och kanske planera sommarens resa?!

3 kommentarer:

  1. Trots att jag inte varit där vill jag bo där, en lägenhet i London och ett stengods utanför Oxford, det vore livet =)

    SvaraRadera
  2. Åh nej! Du ska inte prova på att bo utomlands, du ska stanna här hos oss! Men åka på semester får du gärna ;)

    SvaraRadera
  3. Det är en stad jag också skulle kunna flytta till. Älskar London! :)
    (bytte blogg för den var ju mer passande, haha)

    SvaraRadera